Eliten klar til at dyste på faglighed

17. januar 2011

Af Lisbeth Eckhardt-Hansen, Dansk Kommunikationsforening

11 hold kommunikationsstuderede fra landets universiteter er netop blevet udvalgt til at deltage i den første case competition for kommunikationsstuderende den 27. og 28. januar

CCC sidebanner

Kommunikationsstuderende fra landets universiteter vil gerne kappes om at give bud på, hvordan man løser globale kommunikationsudfordringer og vise, hvad de kan til Danmarks første case competition for kommunikationsstuderende nogensinde.

Interessen for at deltage i ComCaseCompetition’11 har været stor. Nu er de 11 bedste hold udvalgt af en ekstern styregruppe til at deltage i konkurrencen, hvor de får 24 timer til at formulere løsninger på en konkret kommunikationsudfordring fra Coloplast A/S.

- ComCaseCompetition er en god mulighed for at komme tæt på kommunikationsopgaverne i en rigtig virksomhed, lære noget nyt og have noget mere at skrive på cv’et, siger kommunikationschef Tina Donnerborg, Dansk Røde Kors og formand for Dansk Kommunikationsforening som står bag ComCaseCompetition sammen med Copenhagen Business School og Unge Kommunikatører.

Casen er udviklet af Coloplast A/S med udgangspunkt i en aktuel og realistisk kommunikations-udfordring. Rammetemaet er samfundsansvar, og casen har en global problemstilling som omdrejningspunkt.

- Jeg glæder mig til at få demonstreret, hvor dygtige unge studerende er på kandidatniveau. Kommunikationsmiljøet i Danmark er stort og spændende. Vi har lyst til at gøre det lidt mere internationalt, og vi har lyst til at være med til at skabe nogle gode rammer for at vise hinanden, kommunikationsuddannelserne og erhvervslivet, hvad god moderne professionel kommunikation i en international kontekst kan, siger Senior Vice President Anders Monrad Rendtorff, Coloplast A/S.

Dommerkomiteen består af kommunikationsdirektør ANNE VILLEMOES, Danish Crown, Head of Corporate Communication ANDERS SCHROLL, Lundbeck, adm. direktør KRISTIAN EIBERG, RelationsPeople, professor ANNE-MARIE SØDERBERG, CBS, Professor PhD TIMOTHY CLARK, Durham Business School, Durham University, UK, studieleder, lektor, ph.d. KARL-HEINZ POGNER, CBS (IKL), formand for Dansk Kommunikationsforening og kommunikationschef i Dansk Røde Kors TINA DONNERBORG og Unge Kommunikatørers formand ANNEMETTE NIELSEN.

Hele branchen er inviteret med til finalen
De fem bedste hold bliver udpeget til finalen, som er åben for publikum. Branchen er inviteret til at opleve, hvad de dygtigste kandidatstuderende kan og få indblik i kompetencerne hos fremtidens kandidater den 28. januar fra 15.00 – 19.00 på CBS.

Se invitation til finale

ComCaseCompetition'11 arrangeres af